Thursday 2 April 2015

Malas la aku...tak reti nak cari orang.../Data Internet Mahal???

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Alhamdulillah hari ni berjaya daftar lagi 3 orang pengguna handphone yang bijak. Welcome to da group. 2 orang di antaranya adalah prospek online. Ini lah yang dikatakan dapat Close Deal Tanpa Suara. Tuan Yazid Daud memang sifu dalam bab ni. Kami ni baru merangkak ja..

Dalam melayan karenah prospek, macam-macam karenah kita akan jumpa. Antara ayat-ayat menolak tak mau join program ni ialah "Dah dengaq dah, kawan aku ada join", "Malas la aku", "tak reti la aku nak cari orang"..Laaa.. cuba cakap mai, bisnes apa yg kita buat tak perlu berurusan dengan orang? Kalau bab malas tu, aku pun malas nak komen. Kalau orang ajak nak ubah taraf kehidupan, tapi jawapannya malas, aku say next je la.

Bab data internet, ramai pada mulanya terkejut apabila melihat rate data internet untuk TTTe iaitu RM42 untuk 1GB. Tapi bila dikira balik, tak mahal pun. Sebenarnya rate data internet cuma RM22 untuk 1GB. Macam mana tu? tadi kata RM42/ 1GB. 

Macam ni..Bila kita topup RM50, kita akan diberi kredit percuma sebanyak 20. So totalnya kita akan dapat la RM70 kredit. Kita subscribe la data 1GB, tolak dari kredit kita RM42. Baki yang tinggal 28. Tapi kena ingat, kita cuma bayar RM50, bukannya RM70. RM50 tolak baki kredit RM28 bersmaan 22. Maknanya kita cuma bayar RM22 untuk data internet 1GB. Tak mahal kan? Nak lagi murah? RM2 untuk 1GB. Macam mana pulak? Nantikan di entry yang berikutnya. 

No comments:

Post a Comment